HTML

urbánus menekülés

Dr. H. , Voporto és Hinta a városi szkájparaszt értelmiségiek próbálnak feldolgozni, főzni, sütni és népies elfoglaltságot keresni. Közben versek, írások, receptek bukkannak fel. Disznó-, birka-, kecskevágásba bonyolódva tesztelnek borokat és horgásznak is. Plusz magas irodalom, eredeti Erdélyi Mihály grafikák fel-fel bukkanásával.

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

kihagytad ?

Utolsó kommentek

2009.09.01. 21:13 Hintamester

iskolakezdés

Kárörvendve olvasom Szily cikkét az iskolakezdésről. Precízebben még el sem kezdődött hét éves fia belepasszírozása az átlagba, de máris elsült az agya, jogosan. Lászlóm, még csak most jön a java. Rengeteg fuszrált, alkalmatlan kifejezetten szemét, buta pedagógussal találkoztam tanulmányaim alatt, de az valahogy vele járt. Nem szívtam igazán mellre. De mikor a lányom miatt voltam kénytelen korosztállyal fiatalabb, de még hülyébb tanárokkal kommunikálnom gyakorlatilag az érettségiig, majdnem rámentem. Az egyik legnagyobb boldogság az életemben, hogy megszabadultam ettől a tehertől, az egyetemen megoldja maga. 

Nem sztorizgatnék itt az elképesztő esetekről, de egy példát, had említsek. Középiskolában minden nyáron olyan halmaz, kötelező olvasmányt tolt a gyerekek nyakába a kiváló magyar-francia szakos osztályfőnökük Ági néni, ami kezelhetetlen volt. Hiába pofáztam neki, kéjesen és lesajnálóan oktatott ki.  Természetesen minden évben megírtam én az olvasónaplókat és örültem az ötösnek szeptemberben. Ma is biztos vagyok benne, hogy tudta, én írom. Tehát engem szívatott, aki próbált vele beszélni. Az okosabb szülők-gyerekek persze leszarták és nem adtak be semmit.

Tessék, például középiskola második osztály után ezek voltak sorosak nyáron:
Puskin: Anyegin
Jókai: Az aranyember
Mikszáth: Beszterce ostroma
Balzac: Goriot apó
Dosztojevszkij: Bűn és bűnhődés

Egy tizenhat éves lánynak a korához megfelelő feladat két és fél hónapra. Ági néni elérte az egyetlen kitűzött célját, kibaszott, akivel kibírt. Például velem. Rékának viszont tetszettek az olvasónaplóim és büszke vagyok arra, hogy ma már nincs olyan „kötelező” olvasmány, amin ne lenne túl. Magától. Mert a megfelelő életkorban az időszerű érdeklődésének megfelelően vette elő őket.

Örülök, hogy a kiváló tollú, de viszonylag béna pszichedelikus horgász barátom most megismeri a magyar oktatás mélységeit testközelből. Megjósolom, hogy sok vidám cikkben lesz még részünk. Addig is szurkoljunk neki, hogy minden vágya teljesüljön:

Az a tervem, hogy rávegyem minél több első osztályos szüleit: fogjunk össze, keressük meg az összes, betű- és számkártyákat tartalmazó elsős munkafüzet szerzőit/szerkesztőit + kiadóit, nyírjuk őket kopaszra, és a csillogó koponyájukra egyenként ragasszuk föl az ezerkétszáz átkozott biszbaszt, amit hajnalig szabdaltunk, félig ájultan, lüktető könyökkel és sajgó csuklóval. Hogy miért kell szurokba, tollba és a Nemzeti Alaptanterv apró fecnijeibe forgatnunk olyan sok, jóravalónak tűnő nénit és bácsit? Mert a portások és biztonsági őrök mellett ők az igazi portáskommunizmus utolsó bástyái Magyarországon, nem pedig Lendvai Cenzor Ildikó.

 

47 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://szkajparasztok.blog.hu/api/trackback/id/tr421353916

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

egysegelem 2009.09.01. 23:11:56

Azt hiszem egy eletre meg lehet utaltatni mindenkivel a szepirodalmat, aki vegigolvassa az eloirt kotelezo olvasmanyokat. Velem sikerult de olyan fokon, hogy mar joval az egyetem utan kezdtem csak el ujra olvasni (szepirodalmat) es akkor mar nagyon sajnaltam, hogy megutaltattak velem anno.

Su Larsen (törölt) · http://sularsen.com 2009.09.01. 23:25:19

Jókai: Az aranyember
Mikszáth: Beszterce ostroma

Ez a kettő elég jó a többi ... nem annyira a kedvencem.
Harmadikba jön a Háború és béke?

josef_k 2009.09.01. 23:28:23

Abban egyetértek, hogy sok hülye tanár van, de a konkrét esetet illetően nem értek veled egyet.
Az Anyegin egy nap, ha közben még bulizunk is, akkor is max. kettő.
Az aranyember sem lehet több három napnál (ebből kettő az első 100 oldal), Beszterce ostroma egy nap, Goriot apó max. kettő, Dosztojevszkijtől pedig hamarabb el lehet olvasni a maga 600 oldalával, mint a Feljegyzések az egérlyukból 60 oldala.
Ráadásul, feltételezem, hogy ezeket a kötelezőket az egész tanévre adta a tanár, ez esetben a nyáron szegény gyermeknek max. 1 könyvet kellett volna elolvasni, a többit tanév közben is megtehette volna.
5 könyv kb. 10 hétre, szerintem is embertelen dolog.
Szerintem addig örüljön mindenki, amíg a tanár ad feladatot a diáknak, mert annak így legalább lesz esélye arra, hogy valamit mégsicsak tanuljon.
Ráadásul ezek jó könyvek - és szerintem egy tizenhatéves fiatal is bőven tudja értelmezni őket. Nemcsak jók, hanem nagyon különbözőek is, lett volna esélye a gyerekednek, hogy valamelyik tessen neki - esetleg több is. (Persze az sem rossz, ha később elolvasta őket, csak így egy csomó mindenből kimaradt, amit pl. az órán megbeszélhetett volna a többiekkel - és persze ha elolvasta előtte az olvasónaplóidat, akkor te tulajdonképpen csak szépen megrágtad előtte a cuccost, hogy neki ne kelljen ezzel sem fáradozni... Csak ez így szerintem már nem olyan, mintha először olvasta volna a műveket.)
Azért, hogy megírtad az olvasónaplókat, gratula, csak ilyen hozzáállás után ne mondd azt majd később, hogy bezzeg ez az iskola semmit nem tanított meg a gyermekednek - mivel ebben szülőként te is közreműködtél.

Pszt! 2009.09.01. 23:48:56

Rinyáló szülő mindíg van.

Dódi 2009.09.01. 23:48:57

nekünk is ezek voltak, + ha jól emlékszem Ivan Iljics halála, Csehov Sirály, Ibsen Vadkacsa, Bovaryné, Anna Carenina... és mi év elején kaptuk meg a kötelezők listáját, és mégis ki tudtuk olvasni év közben a tanulnivalók mellett. (ez kb. 2005-ben volt, nem tudom a lányod hány éves...)
egy 16-17 éves fiatalnak ez nem szabadna hogy gondot okozzon. persze lövöldözni a számítógépen meg plázázni könnyebb, mint naponta 30-40 oldalt olvasni.
szegény túlterhelt tizenévesek...

El Argentino 2009.09.01. 23:49:25

XD hát ne haragudj, de ez vicc. Ezért tart ott a közoktatás, mert ilyen szülők vannak, mint te. Lehet tényleg sok egy 16 évesnek, főleg ha elvonja a legtöbbjüket a plázázástól.
Arról nem tehet a tanárnő, ha a gyerek nem tud olvasni, az hozni kell áltsuliból. :O
Su Larsen: Bűn és bűnhődés alapmű! :)
Egyetemen anno sírnom kellett volna, mikor feladtak egy 600 oldalas könyvet 1 tárgyból? És még akad pár másik...
Beülhetnél te is a suliba ennyi erővel pff...

Advanced Flight 2009.09.01. 23:50:33

Már nem azért, de ebben a listában hol a kihívás? Én 16 éves koromra ezeken jórészt túl voltam, egyébként a cucc diszlexiásoknak is max. két hét, kényelmes tempóban olvasva.

Ami szépirodalmat az ember nem olvas el gimiben, azt már később sem fogja (vagy csak nagy nehézségek árán, ugye, munka/gyerek mellett.)

Ja, és még egy: ezen a listán alapművek szerepelnek. Akkor sírjatok, ha a nénike az Ulyssest adja fel könnyű nyári olvasmánynak -)

Dódi 2009.09.01. 23:57:29

Advanced Flight, áááááá, az Ulyssest is kb. ennyi idősen olvastam, hát... :) jóó, hát ennyi idősen lázadni KELL. :D

Agent Cooper 2009.09.01. 23:58:09

Ezek a könyvek egy mai gyerek számára elolvashatatlanok. A világ körülöttük a szórakoztatásról, és a szórakozásról szól. A könyvek a tévéhez, DVDhez, youtubehoz, számítógépes játékokhoz képest érdektelenek.
1999-ben érettségiztem. 30 osztálytársamból mostanra 25 végzett egyetemet vagy főiskolát. 2-3 emberen kívül egyikük sem olvasta el sem ezeket, sem más kötelező olvasmányokat. Pedig az 10 éve volt, nekünk még pl. internet gimiben nem is volt.

Csak a populáció nagyon kis százaléka olvas valójában.

El Argentino 2009.09.01. 23:58:16

Dódi: XD a szülőnek is?

El Argentino 2009.09.02. 00:00:09

Agent Cooper: Azért van annyi szellemileg leépült gyerek, aki a cipőjét is nehezen tudja megkötni.

Mindfield 2009.09.02. 00:02:25

@Dódi: Azt hogyan érti meg egy 16 éves gyerek? Mit ért belőle? Mondd el, mert tényleg, nagyon kíváncsi vagyok rá!

Agent Cooper 2009.09.02. 00:04:18

De ez ellen szigorral tenni semmit sem lehet. Attól, hogy valakit kötelezel valamire, még nem fogja érdekelni. Sem pedig megszeretni. Csak olaj a tűzre.
A könyv csak azoknak szórakozás, akik nem próbálták még a GTA Vice Cityt. Az emberek pedig elsősorban jól akarják magkat érezni. Azt mással könnyebb.

IronLowrider 2009.09.02. 00:15:40

Jókait a hülyék is tudják olvasni, mint ahogy a beérkezett kommentek mutatják :).
Nem hiszem, hogy sok maradt meg bennük ezen könyvek lényegéből, hiszen ezt a bejegyzést (mely az Aranyembernél kevésbé komplex) sem sikerült teljesen értelmezniük.

Gyengébbek kedvéért: a probléma az olvasónapló, ami azt jelenti, hogy egy könyv minden tartalmi egységéről írni kell legalább egy oldalt. Ennek az irodalom tantárgyhoz viszonylag kevés köze van (hívhatnánk metairodalomnak, nomen est omen), sok időt vesz igénybe, kevésbé fényes tanulóknak simán rámegy egy hónap az 5 könyvre.

Előbb iratkoztam volna ki, minthogy tanítási szünetben ezt szopogassam.

nyu 2009.09.02. 00:22:07

"Az aranyember sem lehet több három napnál (ebből kettő az első 100 oldal)"

Naaa, ne tulozzunk.

Nekem masodikos gimnazistakent egy hetbe telt vegigragni magamat a ketkotetes ~500 oldalas verzion.

Egyebkent nekunk is egy kisebbsegi komplexusos hulye 3.14csa volt a magyartanarunk (150centis magassaga miatt Torpilla volt a gunyneve :)) ), feladott 15 konyvet a szunetre:
-Jokai: Aranyember
-Puskin: Anyegin
-Csehov: Siraly (kemeny 2 hetbe telt estenkent vegigolvasgatni, mivel 2-3 oldal utan bealudtam rajta a cselekmeny hianya miatt)
-Shakespeare: III. Richard (ezt jol elneztem a konyvtarba, es a sokkal izgalmasabb II. Richardot sikerult elolvasni, igy oran gozom sem volt, hogy mirol van szo :) Aztan bepotoltam a III.-at, nem tetszett.)
-Madach: Ember tragediaja
-Mixath: Beszterce ostroma
Tobbire mar nem emlekszem.

Persze mindez arra ment ki, hogy legelso magyaroran ropdolgozat, 5 kiskerdes az Aranyemberbol, ahany jo valasz, annyias: pl. hogy hivtak a fohos szeretojenek a macskajat a szigeten.
Olyan karo lett, mint a huzat...
Ezert szoptam egesz nyaron? AJQAB+!!!

Azota is utalok olvasni.

Szerencsere harmadik kozepen elhuzott Torpilla szulni, aztan a helyette kapott ferfi mar nem eroltette a havi 50 sor memoritert, meg a nyarankent 15 konyvet, inkabb arra ment ra, hogy mindenki sikeresen leerettsegizzen.

El Argentino 2009.09.02. 00:29:01

Igen, az olvasónapló az már tényleg egy hatalmas baklövés.

KiM 2009.09.02. 00:31:43

Egyet érek az előttem szólóval. Mi a bánatos fenének kell regényelemzéseket feladni nyári feladatnak. ehet ezeket a könyveket pusztán ajánlani, aztán mindenki azt olvassa el, amelyiket akarja. Bár szerintem könnyű nyári olvasmánynak egyik sem alkalmas, de hogy még ebből olvasónaplót is készítsen valaki 16 évesen, azt végképp nem értem, ráadásul úgy, hogy semmi értelme, mivel a tanár szerintem el sem olvasta az összeset, bele bele olvasgatott és úgy értékelt. Se nevelő, se ösztönző, se művelődési célt nem lehet így elérni. És kérdem én hány tanár javítgat dolgozatokat a nyári szabadságán? A szabadság azt jelenti, hogy "lehetőség (képesség) valamit tenni vagy nem tenni". 10 hónapig lehet ezt az iskola korlátai közé szorítani, a többit meg hagyják a gyerekekre. Nem attl lesz olvasott valaki, mert nyáron elolvassa a kötelező olvasmányokat, hanem azért, mert a szüleitől, barátaitól tanáraitól - ad abszurdum - ezt látja és neki is tetszik, illetve van kivel megbeszélni az olvasmány élményeit, de ez lehet matek, számítógép, képzőművészet, természetbúvárkodás, bármi. Tessék hagyni a gyerekeket szabadon választani a nyái szünetben és akkor talán még a végén olvasnak is.

Advanced Flight 2009.09.02. 00:40:02

@IronLowrider:

Tehát úgy véled, az itt a fő probléma, hogy a szóban forgó gyermek bár seperc elolvasta az 5 könyvet, 2 hónap alatt sem volt képes 1-2 oldalt írni róluk, bár jó szüleje ezt a feladatot munka mellett is könnyedén abszolválta.
Khm, érdekes.....:-)

Wallstreetbull 2009.09.02. 00:46:48

Dosztojevszkij. Bűn és bűnhődés? Azt nekem 20 évesen se sikerült elolvasnom, megbűnhődtem.

claudette 2009.09.02. 01:17:38

KiM: Ugye nem gondolod komolyan, hogy egy magyartanár nem ismeri a kötelező olvasmányokat? :O Egyetemen mindet elolvassák egyszer-kétszer, majd pályafutásuk első 10 éve alatt mondjuk minden évben még egyszer, bár egyre kevésbé alaposan, hiszen egy idő után már kívülről fújják.

Én a magam részéről az olvasónaplót hülyeségnek találtam gimiben, pláne mikor rajzolni kellett hozzá, de elfogadtam, hogy ez a feladat, és szépen megcsináltam. Olvasni meg imádok, és a kötelezők között kevés olyat találtam, ami kínszenvedés volt (Az ifjú Werther szenvedési és halála, A kőszívű ember fiai, na meg Az egri csillagok ostromjlenetei - hiába, lány vagyok :D)

Ziebi 2009.09.02. 01:41:27

Aki középiskoláig nem szerette meg az olvasást, utána se nagyon fogja.

Amúgy egyáltalán nem sokallom a feladott anyagot, egy hónap alatt naaagggyon lazán túl lehet rajta lenni. Az olvasónaplót én sem helyeslem, -szerencsére nekünk nem kellett, -sokkal inkább közös beszélgetéseket a könyvről, kis csoportokban, mittudomén.

Nekünk általában legalább kétszer ennyi volt a kötelező olvasmány, persze nem mindenki olvasta el...szerencsémre imádtam olvasni, és mindez úgy is lazán belefért hogy nem csak azzal töltöttem a nyarat. Év közben nem fért volna bele, vagy legalábbis nagyon szűkösen.

Kis ember 2009.09.02. 01:41:51

Imádok olvasni. Szerintem 20 éves koromig tízszer annyit olvastam, mint egy átlagos diák.
A kötelező olvasmányok viszont mind kifordultak a kezemből.

A pedagógusokkal kapcsolatban pedig a véleményem megegyezik Dürrenmattéval:

ead.nb.admin.ch/html/fd/fdabi_36-3.html

(légy érett. Legyél tanár)

ead.nb.admin.ch/html/fd/fdabi_36-1.html

virágelvtárs 2009.09.02. 01:43:48

Nyáron olvasni baromság, nyáron ennyi idősen szüzességet kell elveszteni, ivástkipróbálni, meztelen seggel a strandon vízbe ugrani, én az első nyáron mind a 10 kötelezőt kiolvastam, a röpdolgozatok meg karók lettek, mert nem emlékeztem, hogy a főhős milyen színű garbót viselt mikor meghalt.
Viszont ha csak rinyálunk, akkor majd lefaragtatjuk az olvasnivalókat először 5-re, majd 2-re, majd 1-re sem, aztán majd olyan okosak leszünk mint az amerikaiak, akik azt sem tudják, hogy ki fedezte fel Európát, vagy hogy ki festette a Dávid szobrot.

régi_vendég 2009.09.02. 01:53:55

nyári szünetre nem adunk házit! a gyerek sem ad a tanerőnek. mivel ezek a művek legalább 30 éve a tananyagban szerepelnek, készülni a tanárnak nem kell rá, mert (reméljük) fejből keni vágja, tehát az ő nyara szabad. a gyerek meg majd elolvassa év közben.

a nyáron kényszerből olvasott műből vajon mi maradhat meg bárki fejében is...? semmi, csak az hogy rohadt hosszú volt.

az olvasás megszerettetése nem középiskolában kezdődik, hanem már egészen pici kortól, amikor egy gyereknek könyvből olvas esti mesét a szülő és nem bevágja a dvd elé.
a fent felsorol művek sajnos pont azok amivel el lehet rontani egy 16 éve töretlen lelkesedést az irodalom iránt. nem azért mert rosszak (sőt! jókain kívül (becsületemre váljék, ezt is elolvastam, az első 100 oldalt is) mindegyikről jó élményem van, a bűn és bűnhődés pedig kifejezetten benne van a top 100-ban), hanem azért mert kell egy fajta ráhangolódás mindegyikre.
borzasztó hibának tartom, hogy nem olvasnak szinte semmi modern irodalmat a középiskolások. greene, golding, salinger, hornby, magyaroknál eszterházy, spiró, dragomán, vámos stb stb... sehol, csak jókai ó istenem... a középiskolások nagy százaléka ha elolvas az aranyemberből 15 oldalt, akkor félredobja megnézi a filmet, majd megveszi a kötelezők röviden c "művet", és vigyáz arra, hogy többé ne kerüljön a keze közé jókai könyv.

LarryUnderwood 2009.09.02. 02:34:38

Persze. A 16 éves gyereknek ez a nyári feladat erős, de Apa munka mellett lenyomja. Hát szerintem ez a paliság csúcsa lenne, ha igaz lenne... de ezt most inkább tudjuk be írói munkásságod részének. A rosszabbik részének természetesen.

A cikkből, melyből megtudhattuk milyen szar az oktatás, kimaradt, hogy ez Magyarország, meghogy Abszurdisztán meg stb. Az még hiányzik.

dark future · http://www.andocsek.hu 2009.09.02. 02:39:23

5-től 14-15 éves koromig nagyon szerettem olvasni, és rengeteget olvastam is, aztán megváltozott az érdeklődésem (szakbarbár lettem...), a kötelezők meg tömény szenvedéssé váltak.

Ezen olvasmányok szinte mindegyike nagyon-nagyon messze áll a mai ifjúságtól mind nyelvezetében, mind stílusában, mind tempójában, mind felépítésében, még akkor is, ha a mondanivalók legtöbbje örök.

Demo · http://nepkoztarsasagot.blog.hu 2009.09.02. 03:25:59

Van egy játék, úgy hívják, hogy megaláztatás.

Az ember összeül sok más okossal, s mindenki mond egy könyvet, amit nem olvasott, viszont alapnak tart - ahányan olvasták rajta kívül, annyi pontot kap. Négy-öt emberrel igazi móka. Piával főleg.

Történt egyszer, hogy egy nagytudású amerikai professzor, az irodalom kandidátusa, az iskola rektora, stb., megunta, hogy egy pontot se kap, mert állandóan csak abszurd, félreeső műveket nevez meg, amiket rajta kívül a kutya sem ismert, noha a tanszék más okosaival játszott.

Így egy szép napon megesett, hogy vérben forgó szemmel, jó pár bor után belökte a címet: Hamlet.

Leváltották. Pedig ettől a hiánytól eltekintve kiváló szakember volt.

Az orosz realizmus best-ofot pedig amennyire szeretem, annyira nem olvastam (ebben a mondatban nincs ellentmondás!), s az egész halmot legszívesebben hozzábasztam volna a tantónénihöz.

vizsla_barat 2009.09.02. 04:24:31

1. amikor feldobtam a rohadalomtanarnak,hogy rejto jeno lesz a szabadon valasztottam,infarktust kapott.

2. kemiabol miert nincs nyari feladat?

3. miert kell barmifele modernebb irodalmat kiirtani a kozepiskolabol?

erre mar csak bercikenk orokbecsuje hajaz: iluska szoknyaja terdig fel van hajtva, tikkadt szocskenyajak legelesznek rajta :)

Johnny Web 2009.09.02. 04:49:22

Nagyrészt a kötelező olvasmányok miatt utálja meg a diákok többsége a szépirodalmat.
Velem is ez történt (reál beállítottságú vagyok), képtelen voltam kiolvasni ezeket a szarokat.
Mellette ott volt a sok értelmetlen versmagolás, elemzés.
Azóta is a hányinger kerülget, ha az irodalomra gondolok.

Ezúton is szeretnék gratulálni a "kiváló" oktatási módszerekhez.

Akik meg annak ellenére elkészítik diákként az olvasónaplót, hogy tudják, hogy semmi értelme (csak mert kérte a tanár), nos, szerintem belőlük lesznek később az igazán nagy lúzerek, az örök alkalmazottak, a 0 saját ötlettel rendelkező emberek. :))

Prinzessin Erbsen (törölt) 2009.09.02. 06:15:32

Én végig olvastam a vlágirodalmat - hellyel, kozzel - de van olyan kötelező, amit 30 évvel az iskola után (Kőszivű ember) olvastam el, és megállpíottam, hogy jól tettem, mert nem tetszett.
Miért nem lehet hogy mondjuk 10 műből lehetne választani 3-at? Sokat elárul az ember egyéniségéből, hogy mit olvas, és főleg mit szeret.

Prinzessin Erbsen (törölt) 2009.09.02. 06:17:31

Na és az olvasó napló: Én aki évente 1x elolvasom a Szentpéter esernyőjét, már régen nem számolom, hogy hányadszorra, nem tudtam megcsinálni a gyerek olvasó naplóját, mert olyna hülye kérdések voltak benne.

aerobikzona · http://aerobikzona.hu 2009.09.02. 07:12:48

@nyu: nálunk ugyanez volt, és hiába rágtam magam végig becsülettel minden kötelezőn, mindig rettegtem az "ötkérdéses" dolgozatoktól. Úgyhogy akinek csak olvasónaplót kell írnia, az tegye össze a két kezét...

Illetve ugyanígy jártam én is: azóta nem olvasok szépirodalmat. Amit magam is eléggé szomorúnak tartok :( de egyszerűen nem érzek rá semmiféle késztetést. 11 éve érettségiztem...

Szűcslaci 2009.09.02. 07:30:35

Nézte vón a Jetixet, meg a haverok, buli, fanta, mi? De mit adtak nekünk a rómaiak? Tudunk-e élni vele?

pecsi.h.zoltan (törölt) 2009.09.02. 07:49:27

Hú, mennyi netmoly van itt. Remélem ugyanígy harcoltok azért is, hogy 5 opera és komolyzenei koncertre is el kelljen nyáron menni, és naplót írni, továbbá, meg kelljen csinálni 50 matek példát, 50 fizikát, legalább egy kutatóintézetbe el kelljen látogatni, természetesen naplót mellékelni ésatöbbi. Mert hogy az egésznek épp ez lenne a lényege gondolom én, és az irodalom nem valami kivételes dolog mindemellett. Remélem abba is belegondoltatok, hogy vannak emberek, akik nem 60 oldal/órával olvasnak, sokuk diszlexiás, olyan is, akiknél ezzel nem foglalkoztak, vagy egyszerűen nem fogékony rá, nem érdekli, épp ezért ugyanúgy harcoltok azért is, hogy pláza helyett a 16 éves "gyerek" deriváljon azért valamennyit nyáron, ugyanis a kultúra része, csakúgy mint a zene, festészet, a fizika és még sok minden más. Mellékesen a plázánál vannak ám jobb helyek is, például a híd alatt szipuzni is lehet, az is egy lehetőség, és aki azt gondolja, attól fogja valaki elolvasni az Aranyembert, hogy azt kötelezőben feladták, és attól fog 16 évesen kiugrani a kultúrmocsokból, az vagy hülye vagy vak. "Tedd kötelezővé, és meggyűlölteted!"

Nzoltan 2009.09.02. 07:57:33

A posztból kiderül, milyen sok ideje van a diáknak és a szülőknek.

Nálam így teltek a napok. Délelőtt szakmunkásképző, délután gimnázium. tanulás a köztes órákban és este.
Hétvégén munka műhelyben szombatonként 12, vasárnaponként 8 órában.
Nyáriszünet: Munka minden nap.

94-ben érettségiztem és tettem szakmunkás vizsgát. Azon ment az izgulás, hogy ne tegyék egy napra a kettőt. A gimit 3-4 es osztályzatokkal végeztem, a szakmunkást kitünővel. Aztán a vizsgák közé be kellett préselni 3 hegesztővizsgát is. Az olvasás az mindig csak újságból, naponta túl sok idő nem jutott ilyen "badarságokra".

Rosa Rugosa · http://tyukudvar.blog.hu/ 2009.09.02. 07:59:29

Rengeteg könyvet olvastam, köztük a kötelezőket is -bár ezekről mindig az volt a véleményem, hogy aki nem szokta a "szántást" annak tuti elmegy a kedve az olvasástól, ha ezekkel kezdi.

A legjobb az, hogy én pl. a szereplőknek kitaláltam olvasás közben mindenféle kamu neveket, amolyan anagrammákat alkotva:) -lusta voltam utánanézni a francia, spanyol, stb. kiejtésnek ezután néha azt sem tudtam, kiről is beszélünk...:)
A könyvnek nem az lenne a szerepe, hogy utána memorit játszhassunk, hanem szinte pont ez a leglényegtelenebb benne. Kit érdekkel, hogy Lucien milyen inget viselt, amikor egy hétfői reggelen hat és fél hét között átgázolt egy pocsolyán?
A könyv olyan érzéseket, lelkiállapotot és élethelyzeteket kínál nekünk, amit úgy élhetünk át az olvasás alatt, hogy bármikor megismételhetjük és bármikor kiszállhatunk belőle -ha épp nem is annyira tetszik.:)
Ehhez mi köze is van a szereplő hajszínének...?:)

tárhejj · http://atarhely.hu 2009.09.02. 09:54:54

Annak nem látom értelmét, hogy a szülő írja az olvasónaplót.

Baromméter 2009.09.02. 10:53:56

Hehe, internet/Google korában olvasónaplóval szivatni már visszaüt.

pecsi.h.zoltan (törölt) 2009.09.02. 11:00:52

visszaüt, mint az emberi butaság.

El Argentino 2009.09.02. 11:37:32

requentin: "60 oldal/órával olvasnak" aki diszlexiás, menjen spéci suliba, minek akadályozza a többieket?
Diszlexiásokból lesznek a miniszterek, kormányzati vezetők XD

pecsi.h.zoltan (törölt) 2009.09.02. 13:41:59

@El Argentino: figyelem, troll on: fiam te nem csak bunkó vagy, hanem hülye is, és ez ezek után mind dicséret. A leglazább becslés szerint Magyarországon a gyerekek kb 1/3-a diszlexiás valamilyen szinten, Angliában ez a szám magasabb. Azért mert te nem vagy az, attól még nem kell idiótának lenni, gondolom a többi tárgy is hasonló szinten megy, így alemellett is kampányolsz, hogy nyárra több matek feladatot kapjanak az iskolások, és nem csak egy olyan netmoly vagy, aki benyalta a városi könyvtárat, és utána a mindentudás elképzelt kulcsával a kezében meggondolatlanságokat ír. : troll off.

Kocapecas 2009.09.05. 09:48:47

Ez a halfejes kép valóban elborzasztó. A recept úgyszintén. Ilyen erővel egy II. világháború végén született kényszermegoldást lehetne idézni, amit apámtól hallottam: Lófejből is lehet kiváló halászlét főzni.

Kocapecas 2009.09.05. 09:52:56

Ezt az utóbbi bejegyzést Péter Anna cikkéhez szántam. Nem értem, hogy a francba landolt itt.

El Argentino 2009.09.20. 00:26:10

@roquentin: Netmoly? XD Ez jó! Tehetek én róla, hogy a mostani fiatalság egy nagy része értelmi "nyomorék". Mi a megoldás? Nyomjuk lejjebb a színvonalat, így hagy vesszen az a pár tehetség. Éjjen a sok buta! Na ne b*sszál. Mit kezdünk annyi hülyével? Már a bányában sincs hely. Mert pont a diszlexiások fogják előrébb tolni a fejlődést mi? (nem kizárt, de tőlük azért kevesen) Majd később sajnálom őket, ha felzárkóztatóra van szükségük, hát járjanak oda. Igen, nem kérek elnézést, azért mert könnyen tanultam, mikor koptattam a padot. Nem, nem nyaltam be egy könyvtárat, nincs nálam sajnos a mindentudás kulcsa sem, nem vagyok páratlan elme, csak nem ööö.ööö-zve beszélek és olvasok. Nekem ennyi elég. A szülők sírása pedig nem hat meg.

Calvinia · http://www.lajosmizselap.hu 2009.10.13. 18:03:31

Puskin: Anyegin
Jókai: Az aranyember
Mikszáth: Beszterce ostroma
Balzac: Goriot apó
Dosztojevszkij: Bűn és bűnhődés

Namostan:első három teljesen rendben van. Mondjuk majdnem...Nálunk Az aranyember helyett A kőszívű volt: az keményebb dió.
A Goriot is ok, a Bűn és bűnhődés nekem ( ugyanabban a korban olvastam mint az áldozat lánya) csalódás volt, és nem is igazán tudtam vele mit kezdeni.

A helyzet az, hogy akivel meg tudják szerettetni az olvasást ( pl. velem), annak nagyon nehéz olyat adni még 16 évesen is, amit ne olvasna el. De a baj az, hogy a tanítónők nem tudják megszerettetni , mert ők maguk sem szeretnek olvasni. Menjetek be egy tanáriba, nézzétek meg mit olvasnak. Meg fogtok lepődni. És mert maguk sem értik, mi a CÉL, mert ők is végigküszködték a kötelező olvasmányokat meg a főiskolát, nincs mit továbbadniuk- az irodalom szeretetéről hírből se hallott a nagyrészük. Sosem bújtak össze- és el egy könyvvel szerelmesen, úgy, hogy minél hamarabb olvashassák, hogy kettejük között intim viszony alakuljon ki. Nemhogy intim, de szinte semmilyen viszonyuk nincs az irodalommal. Egy-egy futó kaland talán..:)
1-4 osztályban TELJESEN BORZALMAS a tananyag, akik összeállították azokat mustárban kéne pácolni hosszú ideig, majd szalonnával spékelni, és odaadni a szkájparasztoknak fűszerezésre:)

Egy tucat léggömb:)( Méhes György) nekem azzal kezdődött az irodalom iránti szerelmem. Épp nemrég sikerült rá szert tennem:) Kifizettem a könyvtárban,azzal hogy elvesztettem:)) Sajnos:) Így most megvan a "korabeli" kiadásban!

Az olvasónapló nálunk már nem volt kötelező, viszont apám magyartanár volt, és ő kötelezett rá. Na az egy marhaság. Ő is odavolt az olyan kérdésekért, mint pl. a két koldusdiák közül melyiknek volt fekete a kutyája: pedig amúgy egész normális ember volt...:)és jó tanár.
süti beállítások módosítása