HTML

urbánus menekülés

Dr. H. , Voporto és Hinta a városi szkájparaszt értelmiségiek próbálnak feldolgozni, főzni, sütni és népies elfoglaltságot keresni. Közben versek, írások, receptek bukkannak fel. Disznó-, birka-, kecskevágásba bonyolódva tesztelnek borokat és horgásznak is. Plusz magas irodalom, eredeti Erdélyi Mihály grafikák fel-fel bukkanásával.

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

kihagytad ?

Utolsó kommentek

2010.02.07. 23:52 Voporto

Almás csülök

Úgy terveztem szombaton a szokott baráti társasággal disznózok a Kiskunság szívében, s Dr H. négylábúját töltjük vissza saját magába. Korai találkozás, utazás, pálinkázás, frissensült zabálás, darabolás, darálás, abafőzés, töltés és közben vidámkodás, jókedvű dumálás, semmi mással nem pótolható hangulat. Aztán váratlan telefon jött. SOS technokaritatív segítséget kértek. Többen mondták már, hogy hülye vagyok, csak magamra gondoljak, de soha nem mondtam nemet, ha valaki, vagy valakik akik közel állnak hozzám, segítséget kérnek tőlem. Én egy ilyen „bevállalós vagyok”, ahogy hajdani kolléganőm mondta. Most is így tettem, tehát lőttek, azaz stílszerűen nélkülem döftek a disznónak.
Kaotikus nap köszöntött rám, és vagyonom s adósságom teljeskörű jogutódjára. Szervezés, rohangálás, kapkodás, keményítés, dirigálás, de végül is sikerült időre rendezni mindent. A pörgés szüneteiben többször eszemben volt a puszta, s este fáradtan az otthon felé tartva arra gondoltam, na a legények is haza mentek már, a tanya újra biztos csendes. Fogadkoztam magamban, legközelebb én is ott leszek, nem hagyhatom ki.
Feleségem alaposan meglepett. Arra gondolt, disznó nélkül nem múlhat el a napom. Kedvenc temperált palack kadarkámmal, s egy tepsi illatozó almás csülökkel fogadott.

Mit mondhatnék? (Át)érző derék asszony!

Almás csülök nálunk:
Fazék vízbe sót, szemes borsot, babérlevelet, köménymagot és vöröshagymát teszek, majd belehelyezem a csülköt, s legalább egy órát főzöm. Ezt követően a csülköt áthelyezem tepsibe, kevéske foghagymával megtűzdelem, kőré darabolt almát és hagymát rakok, kissé meglocsolom a főzővízzel, és irány a sütő. A húst, állagának megfelelően bő egy órát sütöm, közben egyszer-kétszer megfordítom, s saját levével meglocsolom. És kész.

 

3 komment

Címkék: alma csülök kadarka


A bejegyzés trackback címe:

https://szkajparasztok.blog.hu/api/trackback/id/tr301738079

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ekkerjoz 2010.02.09. 07:19:40

Csülök. Mink, sváb katólikusok szent ételnek tartjuk. Fain recept.

marosi50 2010.02.10. 21:01:55

Gratulálok,kedves nejednek is.
A csülök bőrét nem pirítod meg(külön)
hogy ropogós legyen?

Voporto 2010.02.12. 09:12:23

Én igen, de jelen esetben ez a család egészségvédelmi programjának áldozata lett.
süti beállítások módosítása