HTML

urbánus menekülés

Dr. H. , Voporto és Hinta a városi szkájparaszt értelmiségiek próbálnak feldolgozni, főzni, sütni és népies elfoglaltságot keresni. Közben versek, írások, receptek bukkannak fel. Disznó-, birka-, kecskevágásba bonyolódva tesztelnek borokat és horgásznak is. Plusz magas irodalom, eredeti Erdélyi Mihály grafikák fel-fel bukkanásával.

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

kihagytad ?

Utolsó kommentek

2009.05.27. 09:48 Hintamester

Egyszer elsüllyedni pont elég.

Berúgja az ajtót egy baltaarcú, tetovált, hegyomlás méretű csávó. beteghordó. Izomlázas lesz a szemem, mire végignézek rajta.
-Ne mélázzon fater, pattanjon át a gördeszkára!
-Megtoldom a számlát egy ezressel, ha elérjük a tizenegyes
műtétet.
Próbálok vicces lenni, miután átcihelődök a hordágyra. Keresztülszáguldunk néhány lengőajtón, kanyarodunk erre-arra, mindenfelől sajnálkozó tekintetek, aztán megállunk, és otthagy a folyosón. Minimum negyven percig sasolom az ingerküszöb alatti falakat. Steridexel festve. Antibakteriális. Őrület mi nem jut eszembe. Fázik a lábam, biztos a menetszél miatt. Végre betolnak a műtőbe. Pánik indul!
 Borotvával kezében közelít egy szemtengely ferdüléses doki. Hello, nem kéne nekem ájultnak lennem, és különben is, hol vannak a többiek? Ennek én nem is adtam borítékot. Éppen készülök jogos önvédelemből tökön rúgni, amikor kiderül, hogy ő a borbély és a kezében az egy borotva. Szárazon borotválni kezd. Szemmel tartom, nehogy belevágjon a családi ékszerbe. Mekkora vágásra készülnek ezek? Lecsupaszít rajtam vagy másfél négyzetmétert. Nem esik jól, és a Voportóval, Dr H.-val abszolvált disznótorok jutnak eszembe.
Tálat a vérnek, kádat a bélnek!
De legalább engem nem perzselnek. Visszajön a tetovált gigacsávó, és át akar rakni a műtőasztalra.
-Majd én magamtól.
-Menni fog?
-Naná, egyszer több mint harminc métert gyalogoltam. Nem hiszi?
-Na jó, de magának most aléltnak kéne lennie.
-Erre már én is gondoltam.
-Kapott injekciót?
-Aha.
-És?
-Egy igazi nagyvadat, nehéz leteríteni.
Remélem, nem mutatják meg a szikét, mert lefejelem az asztalt, mint Godzilla a rakpartot! Érthetetlen szavakat mormolnak idegesítően.
Hé, valaki foglalkozzon már a lelkemmel is!
Ekkor nyájasan megkérdi az altató orvos hölgy, hogy telt a hétvégém?
 Engem itt mindjárt szétkapnak, mint foxi a lábtörlőt, Ő meg itt hétvégézik. Szétbasz az ideg. Különben is, nem kéne nekem már rég valamiféle mámorban úszva pipacsos rétet hallucinálnom lenge nimfák társaságában?
-Ez már az.
-Nehogy már!
-Pedig de.
-És az is csak illúzió, hogy éppen készülnek műteni, miközben magával dumcsizok?
-Higgye el, ebből a beszélgetésből semmire se fog emlékezni!
-Mert én olyan vagyok, mi?
-Mindenki olyan.
-Na fogadjunk!
-Ok, találjunk ki valamit. Másodfokú egyenletek megoldóképlete ?
-Rendben és mosolyog.
-De – és belém nyom valamit, amitől elsüllyedek, mint a Titanic…
Újra itt vagyok, hány nap telt el? Egy? Kettő? Háromra megint felszippant a galaxis.
Hol magamnál vagyok, hol nem.

Most nagyobb lendülettel térek vissza, és igyekszem megkapaszkodni a valóságba. Köhögnöm kéne, de a lélegzetem valahol odébb sípol, mintha ott szuszognék a hátam mögött.
Testen kívüli élmény, vagy mi ez?
Kapar a torkom, de nem megy krákogás. Mintha nem volna nyakam.

-Most nem tud beszélni, ha szeretne valamit, írja le!

Egy kedves arc közli ezt velem, majd a hozzá tartozó kéz kioldozza a jobb karom, és egy kockás füzetet tart elém, az ujjaimat rágörbíti egy ceruzára. Nézem, hogy van- e szárnya?

-Írja le, ha szeretne valamit!

Nyomtatott nagy betűkkel odakaparom, hogy „ÉLEK?” Mosolyog.

-Természetesen.

Majd egy óra, mire odavésem „KÖHÖGNÖM KELL”.
Bólint, újból leszíjazza a kezem, és valamit piszkál az orromnál, aztán felzúg egy gép, szortyogva ránt össze a vákuum. Halálfélelem! Küzdök, mint vakond a betonon, de hirtelen csend lesz és nyugalom.
Már nem akarok köhögni. Kiszivattyúzta a tüdőmet. Nézem, hogy van-e szarva és patája?

-Ikszegykettő-egyenlő-minuszpéperkettő-pluszminusz-négyzetgyök-péperkettő-a-négyzeten-mínusz-kú, ez miről jutott eszembe, puha moha vagyok.
Megint itt vagyok. Zöld szoba, zöld ágy, zöld én. Már nem a gép szuszog helyettem. Elengedte kezem a mámor, visszazuhanok a testembe.
Nehezen indulok be, mint egy öreg dízel motor. Az agyam az izzító gyertya, karomba áramlik az üzemanyag, de a dugattyúk még nem mozdulnak. Alul-felül csövek kunkorodnak a testemből, és mindenem fáj. Attól tartok, hogy az a cső, ami bemegy az orromon ugyanaz, mint amelyik kijön a farkamon.
Feltűnik egy vastagabb gumislag, ami egészen nem odaillő módon a gyomromból kandikál elő. Jesszusom, annak vajon hol a másik vége? Nem merem megnézni, de nem is tudom. Mellettem gépek, fecskendők, műszerek.
 Hú baszki, ez mind kell ahhoz, hogy egy embert újra indítsanak, vagy csak én vagyok olyan szar állapotban?
Mozdulni nem tudok, de nem is merek. Megviselt a „reset”, még a farkam is fáj.
Piszkálták volna a varázs cerkát?
Jaj, mi jön még?
Az altató orvos.
-Na miben maradtunk, emlékszik?
-Naná, Ikszegykettő-egyenlő-minuszpéperkettő-pluszminusz-négyzetgyök-péperkettő-a-négyzeten-mínusz-kú
Egy tündér ahogy nyitva marad a szája. Nekem lecsukódik a szemem, és elnyel a másodfokú kábulat.

20 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://szkajparasztok.blog.hu/api/trackback/id/tr661146305

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pagonylako 2009.05.27. 11:06:27

Tiszta para! Valami happy end vagy valami? :D

mrgeez 2009.05.27. 11:07:32

Tetszett! Hasonló élményeim voltak nekem is. Én is emlékszem egyébként az utolsó kérdésekre a műtéteim előtt, érdekes módon. Mondjuk a várázsc-be nekem éber állapotba tettek csövet utána 8-) Azóta mindig előre kérem még altatásba, biztos, ami biztos.

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2009.05.27. 11:13:37

Műtéted volt? Annak idején olvastam az írásodat. Megint felvágtak?

vahurstar 2009.05.27. 11:45:28

semmi fény az alagút végén?

Hintamester · http://www.hinta.hu 2009.05.27. 12:41:22

@hillaby: Nem, most nem műtöttek csak eszembe jutott újra a kurvaanyját… Annak a 2006-os műtétnek és persze az írásnak az lett a vége, hogy májáttét. Igen szar prognózisokkal. ( 2007. júniusában kiszálltam a kemoterápiából és egyebekből így elhangzott a mondat a híres onkológustól: az őszt nem éri meg ) aztán muhahaha. Viszont egy ellenőrző CT vizsgálaton most újra nyakonbaszott Damoklesz kardja.

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2009.05.27. 12:47:17

@Hintamester:

"Viszont egy ellenőrző CT vizsgálaton most újra nyakonbaszott Damoklesz kardja."

Hát akkor Isten áldjon, jó utat!
Semmi gáz nem lesz, kicsit később majd megyünk mi is.

Hintamester · http://www.hinta.hu 2009.05.27. 13:01:16

@elemes2: Aranyosvagy de a magyar szókincsből a "lófaszt" szót választanám. Sokáig fogsz még olvasni engem.

C._de_Berzsián 2009.05.27. 13:22:50

Na, majd alkalomadtán figyelek.
(katétert altatásban, megoldóképlet, ezek fontosak)

:))

Tetszett, főleg így, hogy nem én írtam!

betonszamár 2009.05.27. 13:23:43

Ez valami kurva zseniális, pontosan ugyanezeket éltem át én is a saját műtétemen.
Be is pittyentem az RSS-t ide, jól.

C._de_Berzsián 2009.05.27. 13:25:37

@Hintamester: Mondtam volna a híresnek: De jó! Úgyis úúútálom az őszt!

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2009.05.27. 20:26:26

@Hintamester: hát ez tényleg zseniális! Mármint ahogyan áttoltad nekünk az élményt.
Ha szabad ideírnom, akkor most én is azt írom hogy "lófaszt"!

KiM 2009.05.27. 23:26:12

Akkor várjuk a folytatást, legyen happy endes!!!!!!!!!!! Ha ez számít.

Kocapecas 2009.05.29. 17:10:56

Ez a részlet a Bevágás-ból még mindig nagyon jó. De mi is van azzal a karddal? (Ja nekem valahogy nincs kedvem kipróbálni az általad már átélteket. Élesben biztos nem röhögnék annyit. Pedig az a bizonyos híres nagyon kapacitált engem is.)

Karesz.há 2009.05.31. 09:47:11

már kétszer is imádkoztam peddig pogány szittya vagyok legikább és nem hiszek már semmibe,mert szerintem nincs isten vag valami-vagy valaki-vagy mi,de ha van akkor bassza meg a jó kurva szüz vagy mi annyát és el is mehet a picsába hogy baszakodjon mással a köcsög.ja meg be is kaphattya az összes mert "lehet,egynél több van mert egy nem lehet ilyen geci. én üzenem !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Alapito · http://alapito.blog.hu/ 2009.05.31. 20:09:46

:) ez igen... 11x altattak, műtöttek...egyebek, de ilyen király módon nem tudtam volna levezetni.... Hiába no..kétszer altattak túl.. az egyik alkalommal kóbor lélek lettem kis időre :) a másodikból is vissza kellett jönni, ha másért, nem hát ezért..hogy idetaláljak...

C._de_Berzsián 2009.06.01. 11:18:50

@kareszh: Vagy ha van, elég amatőr lehet, mint pl. én kertésznek: eldugok ezt-azt, aztán lesem, mi lesz? Többnyire semmi.

A kedvenc példám az elefánt: Jó nagyra van megcsinálva, a szájában van három garnitúra őrlőfog. Amikor az egyik sor elkopik, kihullik, és jön a következő. Amikor a harmadik készlet elkopik... a jó nagy elefánt praktikusan éhen döglik.
Az a rákosdi is ilyesmi. Milyen már, hogy elkezdünk burjánozni, mint valami élesztőgomba? Könyörgöm, ha én ilyen termékeket gyártanék, a cégemet szétszedné a Fogyasztóvédelem!
Megyek is reklamálni a Világmindenségi Fogyasztóvédelemhez!

;)

Karesz.há 2009.06.02. 19:30:38

@C._de_Berzsián: aztán arról nem is szólva,hogy mi minden szart szedünk össze még saját magunk.nemelég,hogy európa ételszemét lerakata vagyunk még ez a kurva seggbekurt rák is baszakodik velünk,az előbb fociztam a kisfiammal egy háromnegyed órát és máris véreset köptem,az elmult két hónapban már negyedszer.megyek énis reklamálni....

Karesz.há 2009.06.02. 19:34:11

@Hintamester: remélem én is de nagyon - nagyon mert ha elvesztem az 1-etlen barátom akkor nagyon csúnyán fogok nézni......

Karesz.há 2009.06.16. 10:24:43

@Hintamester: Az jutott eszembe, amit mondtál nekem a tókaj-i parkerdőben,"tudod mit szeretnék? azt,hogy itt üljek az unokámmal a tó parton és Én tanítsam horgászni"
Azt hiszem ezt kellene szem előtt tartani.
-Persze én könnyen pofázok.....
süti beállítások módosítása