HTML

urbánus menekülés

Dr. H. , Voporto és Hinta a városi szkájparaszt értelmiségiek próbálnak feldolgozni, főzni, sütni és népies elfoglaltságot keresni. Közben versek, írások, receptek bukkannak fel. Disznó-, birka-, kecskevágásba bonyolódva tesztelnek borokat és horgásznak is. Plusz magas irodalom, eredeti Erdélyi Mihály grafikák fel-fel bukkanásával.

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

kihagytad ?

Utolsó kommentek

2008.09.14. 20:32 Hintamester

Utolsó nyári hét.

Úgy voltam mint Vejtey -erről kicsit később- mehetnékem támadt. Kaposváron akadt dolgom és gondoltam kihasználom az esetet és nem kell nekem holmi lakásban aludnom, remek az idő meg egy gigászi harcsa is jól jönne. Közelben a Hetesi tó, remek víz. Sajnos baromi rövid leszek mert életem betlijét könyvelhettem el az öt napos túrán. Kezdődött még itt Pesten a nadály beszerzéssel. Sehol nincs. Utam az Éles saroknál visz, hát megállok. Nadály van ? Van de csak, ha maga megfogja mert én hozzá nem nyúlok mondja az eladó. Egy horgászboltban! Persze csak mutassa. Előkerül egy csomó fogpiszkáló méretű darabja 100 forintért. Micsoda ? Hívom M-et a tulajdonost. Mi ez bazdmeg ? Ez van nem engedhetek ez ennyibe kerűl még így is szinte ráfizetek. Morgok, elviszem. Szerencsére hív másnap L, (WT boltjából ) hogy van nadály menjek. Zárás után érek oda sokkal, de megvár és igazi csalit ad, sokat. Horgászboltba csak ide ! Az előző durva átverős ! Mutatom a különbséget.

Megérkezés, táborverés.

 


 

A tó igéretes

Persze körbedobálom a vadregényes részeket is.

Az éjszakák néhány böcsödés harcsával riogatnak és csendesek, nagyon csendesek.

Még a hígíéniától is sajnálom az időt de sajnos a bojlis etetés sem érik be.

Persze hetes spiccel bármennyi dévért de nem ezért jöttem.

A pálinkánk nyílván végig kitart. Én már eldölök mikor sógorom mozgást hall a sátor mögül. Odamegy, két szempár néz szembe fejmagasságban. A szarvasok nem értik mi állja el az ivóhelyüket. Kicsit beszartam, vallja be.

A totális betli után izgalmas pakolás.

Visszanézek és még mindig szép. De szerintem itt annyi a hal mint Szekeres Imrében a harcászati ismeret.

Na persze Vejtey, ha már megigértem:

Esetleg vettem volna egy nagy lendületet mint Vejtey a nagy kombinátor, aki egy este mit sem törődve asszonykája hívó szavával, hogy gyere szívem várlak, hagyd már azt a buzi tévét, amely hívás persze egyre erőtlenebb lett majd el is halt, Vejtey ebből rájött, hogy most már akár mehetne is, mert a felesége elaludt. De nem moccant, tátott szájjal bámulta  a televíziót, ahol egy folyó mellett élő primitív törzset mutattak, akik úgy napestig csak a parton heverésztek a pálmafák alatt, és ha megéheztek elküldték nőjüket gyümölcsöt szedni vagy halat fogni és a férfiak jobbára csak vitázva a hasukat süttették s vakargatták és lesték, a törzs lányai mikor válnak ivaréretté. Hogy aztán némileg felvilágosítsák őket persze gyakorlatilag is, és Vejtey aki egyszerű mint a faék, a tévé előtt maradva rájött, hogy ez az életforma tetszik neki és Ő ezt a törzset azonnal megkeresi. Előbb persze a Négycsöcsűbe indult, társat keresett a vállalkozáshoz, de ott a szokott kép fogadta. Ezért igazodva a hely szelleméhez izgatottan megragadott egy üveg konyakot és gyorsan beszlopálta a feltét, ... és elegánsan a pultra csúsztatott egy százast, hogy ittam vagy két centet, és harsogott, hogy hely marhák szerencse, hogy vagyok nektek, nélkülem mire mennétek, ....... és szöveghűen elmesélte, mit látott, hogy közben benyalja az egész üveg konyakot, a pultra dobott még hatvan forintot de tizet gyorsan vissza vett, hogy azért az túlzás lenne, és csak mesélt, mesélt Vejtey és amikor odáig ért, hogy tele a part fiatal lányokkal, és mindösszesen nincs rajtuk még egy tangányi bugyi sem, az ivó népe felüvöltött, hogy veled megyünk. Még Skubi a kancsal csapos is belehallgatott a történetbe és felüvöltött, hogy primitíveknél biztos van aggregát azért a tévét viszem,.... s akkor mindenki szedelőzködni kezdett, persze Vankó bátyánk is jött, s persze jött Bingó, T. doki és Matyi is, hál’istennek megjött Barom körzeti megbízott is, a biciklijét tolva akarom mondani arra támaszkodva, és megvakarta a fejét, hogy jövök, fiúk csak beszólok, hogy holnap nem megyek szolgálatba. ...... és tényleg valami vízhez értek, Vejtey szólt, hogy most itten tábort verünk, és valami ideológiát gyártott, miszerint hogy minden folyó a tengerbe tart, és az óceánba, akkor valami nagy összefüggés lehet a vizek között, tehát innen egész biztosan primitívekhez érkeznek, és kicihelődtek Matyi építőipari Barkasából, és nekiláttak felfújni a gyerek, kocsiban felejtett gumicsónakját, szépen vízre tették miután kiitták a marmonkanna bort, mert a túl súly az túl súly, és mivel így szűkös volt a hely T. dokit a kocsinál hagyták, hogy doki a bázist ne hagyd el, majd érted jövünk. T. doki a kocsiba ült, hogy ha ezt tudja el sem jön, majd a fiúk tapasztalták, hogy evező nélkül a dolog bonyolult. Így hát a kezükből evezőt formáztak, és neki álltak húzni, hogy persze egy centit se mozduljanak és Bingót kiparancsolják, hogy told meg barátom aztán ugorj be és Bingó megtolta a csónakot, és szépen beugrott, hogy ettől a lendülettől essenek mindnyájan vízbe, és ázzanak szét, hogy legyintsenek nem baj primitívekig kibírjuk vizes ruhában is, és újabb tolás után Bingó óvatosabban mászott be, hogy szépen evezzenek befelé és először a vaksötétet néhány csepp eső tette változatosabbá majd zuhogott úgy, hogy nem is eveztek, hanem a vizet meregették kifelé és nagy nehezen partra evickéltek és álltak pirkadatig az esőben és üvöltötték, hogy doki hol vagy és világosodáskor derült ki, hogy a túlsó parton, így aztán újabb csónak fújás majd emberfeletti erőfeszítések után vissza a másik partra, hogy meg se szólaljanak míg vissza nem értek a Négycsöcsű elé szinte teljesen kijózanodva, amikor is mondják tudod mit Vejtey menj te a jó anyádba inkább most jó szántadból te fizess majd vagy két hétig. És inni indultak a fiúk, de ez már egy másik történet, csak arra akartam rávilágítani, hogy mennyire kell vigyázni, ha az ember belekever némi kempingezést is.

4 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://szkajparasztok.blog.hu/api/trackback/id/tr95663424

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Yozuri Béla 2008.09.14. 21:57:27

Tök érdekes, amikor Marinkótól megvettem a világ legdrágább G41-es rakósbotját, akkor is azt mondta, alig keres rajta.

ekkerjoz 2008.09.15. 10:14:18

A vejtey-effektus nekem is megvolt, sokszor, akár a fishmania-effektus, de az utóbbi csak egyszer. Egy divatos hulkot szerettem volna, listán 44900.- ért lehetett rendelni, de ez két hét múlva már lett 49900.-, és mire érte mentem 56900.- Ft körül került volna a kasszánál, a vadiúj fishmániában. Nem volt annyi pénzem, hiába hivatkoztam a tulajra, meg az emailekre, így ott maradt a bot. Ennek nyolc éve, fene tudja miért emlékszem rá mégis.

Palinta 2008.09.15. 11:37:36

Lehet, hogy nem is akartátok igazán?! Egyszer nagyon akartam valamit, és valóban nem volt annyi pénzem. Olyan vásárlói szokás, pontenciális vevő, árúkapcsolás, visszaforgatás, reklám és hasonló dumát vágtam le, hogy magam is meglepődtem mire vagyok képes. Az eladó a végén hálásan köszönte, hogy tőle vásároltam. Ezen kívül pár hónappal ezelőtt kényszerültem hasonlóra, igaz nem horgászboltban, hanem ékszer, de az is bejött.

Mátéapuka 2008.09.21. 14:39:59

mi az az url? urlich?
Na mindegy egyel több baromság amit nem tudok meg soha.
Szóval nagyon sajnálom hogy nem sikerült megakasztani semmit de azt mégjobban, hogy senkit, pedig rajta lettem volna!Asszonnyal menni ilyen helyre dupla költség félmulatság :)aztán mit fogtál???????, aludni.
Máté bizony életében először annyi halat fogott, (darab számra, persze )amennyivel heten jóllakhattunk volna.

Mondhatod ! kis hal,,igen kicsi. na és "kisgyerek kishal" és? de hal..Ő fogta.Nagyon büszke volt páne arra,hogy veled lehetett és megengedted neki is a botozást,amiért én is nagyon hálás vagyok.

Alapvetően mulatságnak-kikapcsolódásnak kurva jó volt köszi majd legközelebb Te is foghatsz valamit.
Puszi nagy szeretettel,barátsággal karesz, Máté.+1fő (de az nő)
süti beállítások módosítása