HTML

urbánus menekülés

Dr. H. , Voporto és Hinta a városi szkájparaszt értelmiségiek próbálnak feldolgozni, főzni, sütni és népies elfoglaltságot keresni. Közben versek, írások, receptek bukkannak fel. Disznó-, birka-, kecskevágásba bonyolódva tesztelnek borokat és horgásznak is. Plusz magas irodalom, eredeti Erdélyi Mihály grafikák fel-fel bukkanásával.

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

kihagytad ?

Utolsó kommentek

2010.03.21. 16:55 Voporto

Arccal a pocsék felé

Hétköznapi Rodin ne dühöngj, a trenddel szemben mit szűkölsz!
A szemeteszsák anyaga olyan vékony már, hogy a tíz centiről bele ejtett almacsutkát sem bírja ki; a tejnek nevezett valami a lejárati határidő előtt jóval megbuggyan, pedig természetes anyag már szinte nincs is benne; a bolti felvágott bár ménkű sós, mégis pár nap után zöldülni kezd, mint a tavaszi legelő; a zsák belsejében a krumpli rothadt, hisz még a legszükségesebb tárolási körülményekre sem áldoztak; az elektromos kávédaráló rendszeresen megszorul, mert nem képes a normál szemeket sem összezúzni; a mínusz 20 fokig fagyálló ablakmosó folyadék, már mínusz 2-3 foknál belefagy az autóba olyan híg a lötty; a csicsás csomagolású facsavar anyaga annyira silány, hogy keményfába behajtani nem tehet, mert a feje letörik; az ajtózár rugója egy évet sem bír ki, biztos zavarta a használat, nem arra tervezték; a méregdrága óber-hiper energiatakarékos égő még tíz perc után sem képes teljes fényerővel világítani, de legalább háromból egy rövid időn belül megadja magát, aztán sorban a többi; a mobil telefon akkumulátorát kettő, a telefont legjobb esetben három év múlva – persze, ha használója kezdetektől fogva bele törődött, hogy programjai rendszeresen kiakadnak – ferde hajítással kidobható, mivel szinte használhatatlan; a szerelési munkára mesterembert hívunk, késve megcsinálja, ám nemsokára vadászpuskával kell üldözni, hogy jöjjön javítani; az üzletben az eladókat kár szinte kérdezni, mivel többsége nem ért hozzá, szakképzetlen; a szolgáltató fűt-fát megajánl és látványosan igazol, szerződünk, ám mikor igénybe vesszük kiderül, nem azt, nem úgy, nem annyit kaphatunk……….
Ez van, és kész. Arccal a pocsék felé! Teljesen mindegy, hogy mit gyártunk, mit csinálunk, legyen értelmes és értékes, vagy értelmetlen és éréktelen, netán még káros is, s agyament dolog, egy a fontos, mennyit lehet vele kasszírozni. A lényeg pedig, hogy a haszon, a profit már nem lehet elég, a profitmaximalizálás az egyedüli cél. Aki nem így gondolkozik, azt többségében élhetetlen hülyének, de legalábbis lesajnált bolondnak nézik.
Állítsunk elő bármit, de a lehető legolcsóbban és a legkevesebb ráfordítással, s ha kell, simán verjük át a másikat és adjuk el a lehető legdrágábban. Aztán, ha már jól „megdolgoztuk” a piacot, fokozott szemfényvesztés – reklám, dizájn, tanúsítás – mellett nyugodtan ronthatjuk a „termék” minőségét, csökkenthetjük az előállítás költségét, tovább növelhetjük a profitot. Ez a folyamat végletekig persze azért bukás nélkül nem fokozható. Így a művelt okosabbja nem várja meg a befuccsolást, hanem új, újabb pocsék „termékkel” áll elő. Etet, és tovább kaszál, azaz profitál. Ugye világos tehát, hogy a célunk megvalósításának eszköze – arccal a pocsék felé. Hétköznapi Rodin, a trend már ilyen. Bár vannak még kivételek, s törekvéseik tiszteletre méltóak, ám számuk egyre csak csökken-csökken, de nem kell törődni velük.
Vagy talán mégis? Lehet, Ők tudnak valamit?

49 komment

Címkék: rodin profit pocsék


A bejegyzés trackback címe:

https://szkajparasztok.blog.hu/api/trackback/id/tr411856993

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Wannabe 2010.03.21. 19:00:22

Ez van akkor amikor mindenki kizárólag az árcédula alapján választ terméket vagy szolgáltatást. Mindig lesz valaki, aki kicsit silányabban, de kicsit olcsóbban elő tudja állítani az adott terméket.

Pipas 2010.03.21. 19:21:40

A Budaházy csalt a kopogtatócédulákkal?! Rohadjatok el, ezt nem veszem be!

eloszto · http://eloszto.hu 2010.03.21. 19:25:21

@Wannabe: read again! Épp erről van szó, hogy nagyjából tavalyig ki lehetett védeni ezt az egészet azzal, hogy jól megnézted, de már ez se ér semmit se. A márkás, normális, régebbi, megbízható termékek is egyre inkább szarok. Gyakorlatilag értelmes áron lassan semmit se lehet vásárolni, ami nem szar.

Rókakígyó 2010.03.21. 19:26:32

@Pipas: Ez hogy jön ide? És nem is tört, zúzott a fiú, amerre csak járt?

Pipas 2010.03.21. 19:30:56

@Rókakígyó: Ezen vagyok kibukva, így jön ide!

agyvihar · http://agyvihar.blog.hu/ 2010.03.21. 19:32:59

Én ezt inkább a Tesco-szintű nagyon olcsó dolgokkal tapasztalom. Ha normális szakboltban veszek valamit, azzal nem szokott ilyen lenni, csak ritkán.

bisex.hu 2010.03.21. 19:34:24

ez olyan, mint a tejföl-ök. 500 grammal indultak, ma már 375 gramm mindegyik. ugyan olyan magasak, csak karcsúsodnak, de az áruk ugyan annyi, sőt egy kicsit több, mint 1 éve az 500grammosoknak. A szemetes zsákokkal is ua a helyzet. egyre vékonyabbak, és a végén kijönnek egy olyannal, mint amilyen volt, de az extra erős strong lesz, horror áron, de inkább azt fogja majd mindenki venni

gitáros 2010.03.21. 19:35:04

@Pipas:
Ki mondta, hogy csalt? Én ugyan nem csípem a náci faszt, ettől még simán lehet ennyi hibás cetlije. Pláne, ha a "választói" is hozzá hasonló szellemi teljesítményre képes egyedek.

Pipas 2010.03.21. 19:41:04

@gitáros: Senkinek sem volt ilyen sok gázos cetlice, nagyon nem tudok elfogadni, hogy spontán cikisek a cetlijei.

Rohadjon el a hivatalos politika, ezt nem veszem be!

Rókakígyó 2010.03.21. 19:51:36

@Pipas: Nem erről szól a blog, ezért ez az utolsó megjegyzésem: nem Budaváry gyűjtött. Kifejezetten azért gyűjtöttek neki, h kijöhessen, de én pl nem bánom, h megvárjuk az ítéletet, úgy hogy benn van. Nem jött össze. Ez van. Senki nem mondta, hogy csalt a cédulákkal, csak voltak köztük érvénytelenek, ezért-azért. Megmondták: Kb 950-1000 db kell MINDENKINEK, még Budaházynak is, hogy tuti meglegyen a szám. A szigorú ellenőrzést ha jól elékszem pont a Jobbik hozta be. Szopóág. A törvény mindenkire vonatkozik, kommunistákra 10-szeresen, 100-szorosan.

Pipas 2010.03.21. 19:52:23

@gitáros: Visszadobták a kopogtatóit, úgy modták, hogy csalt!

Amúgy náci az ángyod térde kalácsa! ;)

Mr. Wolfe Winston 2010.03.21. 20:01:16

A kaszanyél végét fogó személy rendőr?

Pipas 2010.03.21. 20:05:18

@Rókakígyó: Nagyon tájékozatlan vagy sajnos.

Nem Budahézy gyűjtött, senki sem gyűjt magának. Azért gyűjtöttek neki, hogy kijöhessen, de a többinek meg azért gyűjtenek, hogy ne kelljen bemenni.

Nem várjhatjuk meg, hogy ítéljenek, mert még meg sem vádolták.

Igen, mondták, hogy csalt, mert nem fogadták el a céduláit, azzal vádolják, hogy csalt.

Nem kb. 950-100 db kell mindenkinek, hanem pontosan 750 kell mindenkinek.

A szigorú ellenőrzéseket nem a Jobbik, hanem a választási törvény hozta be.

A kommunisták mneg ott rohadjanak meg ahol vannak!

DR.version · http://m-12.blog.hu 2010.03.21. 20:07:59

nyugatrol ide hordjak a moslekot, magyarnak jo az is

tegye fel a kezet aki az itthon kaphato sajtnak erzi a sajt szagat ,izet , a hus termekek muanyagok , a kola higitott, a tejfol kokuszdio posvanybol hamisitva
stb stb.. minden egy szemetre valo

pedig tolunk nyugatabara erdekes modon minden termek finom , normalis allagu es a legviccesebb hogy ugyanannyiba kerul mint itthon

arrol nem is szolva hogy a multik mint pl a tesco, muanyagbol csinal kenyeret sutemenyt , barmit , a magyar parasztoknak jo az is
csak a let kitudjak szipolyozni az orszagbol
es megegy erdekes adalek hogy a tescoban aruhazankent napi 1 millio ft-nyi pekarut daralnak be, mikozben sok szaz ezer gyerek nem eszik normalisan , meg van vagy 100ezer hajlektalan

Rókakígyó 2010.03.21. 20:14:06

@version: Ammeg azért van, mert nem fizetsz egy Goudáért 3500-4000 forintot, mert nem tudsz. Hollandiában a Gouda pont az,mint nálunk a szar trappista. Ez a különbség a két rendszer közt.

Ha normális minőségű élelmiszert akarsz fizess érte. Minden kapható a kinti árakon. Ha csak ilyet eszel, akkor másra nem jut.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2010.03.21. 20:15:01

@Pipas: te most tényleg azon vagy felháborodva, hogy egy köztörvényes bűnöző és egyúttal feketeöves idióta nem lóghat meg a felelősségrevonás elől? Okos ember lehetsz, mit ne mondjak.

Pipas 2010.03.21. 20:24:07

@Zka: Nem emeltek ellene vádat! Hogy lehet valaki köztörvényes baszki, amikor még csak nyomozati szakaszban van az ügye?!

És te vádolsz azzal baszod, hogy agyatlan vagyok?

Rókakígyó 2010.03.21. 20:25:30

@Zka: Még te is vádolod, nem elég, h a Gyurka bajban van.

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.03.21. 20:26:39

@Rókakígyó: elô lehet állítani a minôségi termékeket alacsonyabb áron is, csak akkor az alapanyagok és a munkaerô árát kell lenyomni, tehát a bér-áru arány átlagosan ugyanaz marad. Jó példa erre Lengyelország, az élelmiszerek magasabb minôségûek (ez persze szubjektív, de határozottan így érzem), az áruk a bérekhez képest azonban olyan, mint Magyarországon a minôségi termékek árának aránya az átlagkeresethez.

Rókakígyó 2010.03.21. 20:31:01

@szomorutojas: Nyilván van lehetőség, de a mi vásárlóerőnkhöz nem lehet túl magas minőséget rendelni. Meg hát az élelmiszeriparunk a SzU-n nevelkedett. A lengyel példa viszont áll.

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.03.21. 20:39:22

Posztíró:
Mindenbôl van magas minôségû alternatíva is, természetesen magasabb áron. Örülj neki, hogy van alacsonyabb áron egyáltalán valami, ami pótolja a drágább termékeket. Ha étkészletet csak porcelán árban lehetne kapni (porcelán minôségben), ha házi kisgépet csak Miéle minôségben lehetne kapni, lényegesen kevesebb embernek lenne belôle. Ha hústerméket csak Pick minôségben lehetne kapni, hányszor ennél párizsis zsömlét?

Ha meg nem lehet eladni Magyarországon a drága árut, miért tartana belôle minden sarki bolt?

Csavarért csavarboltba menj, és választhatsz anyagminôséget.

Ugyanakkor az eszközök karbantartásáról nem írtál. Vigyázol -e az akkumulátorra a telefonodban, vagy el sem olvastad, miként kell rá vigyázni? Odafigyelsz a kávédarálódra, vagy használod, aztán ha tönkremegy, siránkozol? Milyen gyakran kened a csapágyakat, a csúszógyûrût? Csak akkor hívsz szerelôt a gépekhez, amikor elromlottak, aztán felháborodsz, hogy a javítás áráért kapnál újat, ugyanolyat?

Esetleg elhitted, hogy életed végéig karbantartás nélkül fog menni minden, hisz már a holdon is járt ember? Vagy azért, mert nehogymár elvárják, hogy vigyázz rá kétezeré'?

Fogyasztói mentalitáshoz fogyóeszköz való.

MCMLIX 2010.03.21. 20:41:42

Egyetértek a poszttal!
Az okok (egy része) megnézhetők:
Zeitgeist vagy
Capitalism a love story filmekben.
Sajnos a pénz, a profit túlságosan meghatározó lett, egyeduralkodó.
Csak kapcsolódóan, de nem értem azt sem pl., hogy miért csak "kakaós ital" kapható (magyar gyártmány)??
Hogy vernék a szájukba a szar 'permeátumot'!

gorcsev54 2010.03.21. 20:41:56

Hogy került ide Budaházy? Ki ért ezt?

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.03.21. 20:46:15

@Rókakígyó: a baj ott van, hogy mindenki elhitte a maszlagot, hogy a minôséget megérdemli. Megérdemli, és nem megveheti. Amikor megveszi a tejitalt, a vásárló tejre gondol felvásárlói ár alatt, mert megérdemli a tejet, viszont csak arra telik. Ezt a disszonanciát nem tudja feldolgozni a vásárlók jelentôs része.

Ráadásul elterjedt az a tévhit, hogy a brand miatt drága valami (mocskos marketing), de alig valaki néz a brandek mögé: mekkora gépezet mûködteti, hogy fennmaradjon, hogy a minôség állandó legyen. Elviszi szervízbe a kisgépét, felháborodik, hogy elromlott, és szerinte semmi sem történik, pedig egy jó brand esetében az utolsó beszállító segge lukát is reflektorokkal nézik át heteken keresztül, amikor a piacról hibajelzés jön. De ez nem érdekli a vásárlót, olcsón szeretne tökéletes minôséget, karbantartásmentesen.

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.03.21. 20:47:14

@gorcsev54: olcsó, rossz minôségû termék, amit nem sikerült a 11. kerületben eladni 750 embernél többnek.

Tesveer 2010.03.21. 21:11:37

Fölösleges ilyenek miatt rinyálni, attól nem lesz semmi jobb. A helyzet az, hogy rajtunk fogyasztókon múlik minden, mert ha a többség elkezdi nézni a minőséget is, akkor semmi profitot nem fog hozni a gagyi. Sajnos jelenleg még kifejezett selejtek is piacra kerülhetnek(mint az említett szemetes zsák, de a múltkor én olyan körömvágó csipeszbe futottam bele, aminek az éle egyszerűen szétmorzsolódott első vagy második használatkor, és nem elefánt vagyok) de ezek ellen csak az a megoldás, ha nem vesszük meg őket. És ilyen esetekben még az ár sem lehet kifogás, mert ez egyszerűen kidobott pénz.
A nyugati áruk sem azért jobb minőségűek, mert ott ösztönösen olyan jótét lelkek a gyártók, hanem mert a vásárlók "kikényszerítették".
Sajnos nálunk rengeteg embernél még mindig az ár az első, nem az ár-érték arányt nézik.
Tudatos fogyasztás, ez a jelszó, és a megoldás.

jamiepapa 2010.03.21. 21:21:49

Az még nem jutott eszetekbe okosok,hogy az almacsutkát nem a szemétbe kellene hajigálni,hanem a komposztba?

Gempacsöki Boborján · http://hot-spot.blog.hu/ 2010.03.21. 22:03:34

Mi lenne ha minden villanykörte kibírna 10-20 évet,ha minden műszaki kütyü szavideje minimum 20 év lenne,ha csak minden tizedik évben döglene be a boiler a villanytűzhely a tv?

A gyártási igény csak minimális lenne.Emberek ezrei mennének az utcára.Senkinek nem lenne munkája és bekövetkezne a világválság.
Az egyetlen ami folymatos termelést kíván az az élelmiszeripar.
Errefelé kéne a következő kormánynak is kacsingatnia!

MEDVE1978 2010.03.21. 22:08:12

A kapitalizmusban kérem szépen nem divat tartós cikkeket gyártani. Ha nem megy hamar tönkre ugyanis, akkor nem veszed meg az újat.

Gempacsöki Boborján · http://hot-spot.blog.hu/ 2010.03.21. 22:12:59

@MEDVE1978: Hát ezaz.Kövessük a kínai termelésmódot.SS

Gempacsöki Boborján · http://hot-spot.blog.hu/ 2010.03.21. 22:14:07

@MEDVE1978: Hö-hö!Kína nem is kapitalista azt még is ugyanaz az üzleti modell.PPP Sinél többet minél olcsóbban minél szabbul!

Tesveer 2010.03.21. 22:29:42

@Gempacsöki Boborján: Nem csak azért ilyen rövid az élettartamuk, hogy cseréld le, hanem mert tudják hogy a többség úgyis lecseréli. Minek 10 éves élettartamú mobilokat gyártani, amikor nyugaton évente újat vesznek, és nálunk sem sokkal ritkábban. Amiből van igény a tartósra, abból van is. Más kérdés milyen áron.
Egyébként az hülyeség hogy az élelmiszer iparban van csak szükség folyamatos termelésre. Ha 50 évig jó egy autó, akkor is folyamatosan kell gyártani, legfeljebb kevesebbet. Másrészt az élelmiszer sem mindig eladható, tehát arra sem igaz hogy "korlátlanul" érdemes termelni.

SW · http://www.screenworks.hu 2010.03.21. 22:32:03

@MEDVE1978: Teljesen igazad van. Nézzétek meg például a szimpla fémből készült felmosórudak nyelét a boltban (illetve az alsó csavaros végüket). Á van fúrva mindegyik keresztben, mert ugye ha nem megy bele a víz akkor nem eszi meg a rozsda pár hónap alatt, és sosem kell újat vennünk...

Gempacsöki Boborján · http://hot-spot.blog.hu/ 2010.03.21. 22:33:54

@Tesveer:Lehet hogy iagazd van.Az egyetlen amit korlátlanul érdemes kitermelni az energia.Semmi más.

Netuddki. 2010.03.21. 22:35:47

Ez a magas adók következménye.
Az állam elszedi az emberek pénzét nincs pénz a minőségre, minőségi szolgáltatásokra.
Aki keveset kér, az pedig az adócsaláshoz jobban ért mint a szakmájához.

Az illetékes elvtársak pedig szintén az adó ellopására hajtanak a választóik érdekeinek a képviselése helyett.

Kérdés meddig tűrjük?

Netuddki. 2010.03.21. 22:37:46

@Gempacsöki Boborján: Nana! Mostanában már nemcsak szar tömegterméket gyártanak.

Gempacsöki Boborján · http://hot-spot.blog.hu/ 2010.03.21. 22:42:57

@kovi1970: És még mindig nem ez szüli a szélsősségeket,hanem a jogorvoslatok teljes hiánya.De ez lesz a következő blogtémám.

tbb 2010.03.21. 23:43:56

Az én tapasztalataim is hasonlók. Voltak. Nem akarom elkiabálni, de mintha megfordult volna a trend. Annyira, hogy ma már kezdem természetesnek tartani, hogy normális árért már normális árut is kaphatok. Nem csak külföldön, de már itthon is.

Akvyr 2010.03.22. 00:18:20

@szomorutojas: Én eddig azt hittem Lengyeleknél azért ilyen olcsó a kaja (tényleg az, idén voltam kinn), mert kábé 7%az áfa rajta.
Mindenesetre a posztal nem lehet nem egyetérteni, azért az biztos, hogy nem szándékos a dolog, egyszerűen a magyar ipar nem elég korszerű, az egy melósra jutó produktivitás alacsony, nincsenek meg minden téren a jó minőséget garantáló eljárások, szóval van olcsó szar is. Ki kell kerülni. A nagyobb baj az, hogy a minőség nem egyenletes. "Hát, ez a hús most kicsit savas vizenyős lett, nem baj, azért még eladható a többivel" hozzáállás teljesen megöli a minőségi keresletet szerintem.

ügyfélszolgálatos 2010.03.22. 00:42:07

@Rókakígyó: Úgy jön neki ide, hogy : Obvious idiot is obvious.

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.03.22. 02:30:47

@Monsanto: Lengyelország Európa Kínája :) annyira egyébként nem olcsó, teljes kosáron kb 10-15%. A tejtermékek és tôkehusok olcsóbbak, mint Magyarországon, de a tésztafélék, húsipari termékek, kenyér drágábbak. Az éttermi árak ugyanolyanok, mint otthon, bár az olcsó kifôzdék színvonala magasabb, így igen olcsón is lehet enni jót.

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2010.03.22. 04:36:56

Errol szol a fogyasztoi tarsadalalom.
Annyira olcso, hogy egyszeruen nem eri meg javitani, inkabb vesz az ember egy ujat.

lüke 2010.03.22. 06:10:19

már rléges rég Kína szinvonalán vagyunk..
ők nem fognak hozzánk felemelkedni-
sokan vannak-, hanem mi süllyeünk az ő szintjükre

Csore60 2010.03.22. 07:04:31

Egyetértek, a tudatos fogyasztói magatartás sokat javíthat a helyzeten.
Van azonban, ami az sem segít.
Például meg fog szűnni energiatakarékossági okokból a hagyományos izzó. Olyan helyiségekben, ahova az ember 12 percre megy be, kifejezetten pazarlás kompakt izzót tenni. Ráadásul a gyakori kapcsolgatástól hamar tönkre is megy.

mbazs 2010.03.22. 08:55:26

Már nem azért, de iszik még valaki "TEJ"-NEK CSÚFOLT DOBOZOS TAKNYOT?

Házitej, cicáim. A piacon mindig sorbanállás van érte, és az nem rohad ám meg 2 nap alatt, ráadásul tele van anyaggal, amiből túrót meg sajtot is csinálhatsz.

uni1002 2010.03.22. 09:07:04

@szomorutojas: Ez igaz. Az olcsó lengyel sajt sokkal ehetőbb, mint a kissé drágább magyar. Teszkótapasztalat, Magyarország...

uni1002 2010.03.22. 09:15:50

@mbazs: meg TBC baci, tőgyhám, salmonella, stb.
Egyszer egy hétig kezeltek a kórházban házitejből készült aludtej miatt. Pedig vastag föle volt, finom volt, ...

ga 2010.03.22. 09:42:26

Hiába no, már a nosztalgia sem a régi!
süti beállítások módosítása