1985-ben „lett” egy klubom. Viszonylag megfelelő infrastruktúra, 150-200 fős befogadóképesség. Nihil. Átnézve az akkori budapesti kínálatot a jazz volt a fehér folt. Hajrá, gondoltam és elindultam, hogy megnyerjek egy igazi nagyágyút. Imre először homlokot ráncolt de a helyszínen sikerült meggyőzni és évekig volt a főváros legjobb jazz klubja. Egy ilyen feladat nem munka, hanem életforma így váltanom kellett aztán szép csendben elhamvadt a dolog. Négy éve a lányom kitalálja, hogy dobot akart tanulni.
Felhívtam, hát Imrét 17 év után és a hangulata mit sem változott beszélgetéseinknek. Réka már nem dobol, de a megtisztelő barátságával az óta is büszkélkedem. Így Mikor Gergely Gyuri, aki maga a TOP TRADE meséli, hogy a KINNARPSSAL bemutatják az új kollekciót és nincs-e valami ötletem egy húzós truvájra mi mást is, javasolhattam volna.
Kőszegi Imre, Berkes Balázzsal a kitűnő bőgőssel és a fiatal tehetséggel Oláh Dezső zongoristával kápráztatta el a jelenlévőket.
Mindenki rohanjon és próbálja megszerezni a Drums Poetica című fantasztikus CD-jét.
A dalok mindegyike saját szerzeménye, tiszta jazz, melyben Kőszegi dobolása dinamikus, hivalkodástól mentes, utánozhatatlanul egyéni. A lemezen közreműködik: Kőszegi Imre – dob, vibrafon, Deli István (Columbia) – konga, ütőhangszerek, Bacsó Kristóf – alt- szoprán szaxofon, Zsoldos Béla – vibrafon, üstdob, harangjáték, ütőhangszerek, Orbán György – nagybőgő, Rozsnyói Péter – zongora
Kőszegi Imre, (Budapest, 1944. december 6. – ) magyar dobos, zenetanár, a Magyar Jazz Szövetség volt elnöke.
Kőszegi Imre a magyar jazz nagygenerációjának egyik kiemelkedő muzsikusa, a hazai és a nemzetközi jazzélet egyik legaktívabb résztvevője. A sokoldalú jazzdobos, nemcsak muzsikus és zeneszerző, hanem pedagógus is, emellett hosszú ideig a Magyar Jazz Szövetség elnöke volt.
A magyar jazzdobosok egyik legjobbja Budapesten született, és 1963-ban a Bartók Béla Konzervatórium dobszakán végzett. Fiatal dobosként Pege Aladár együttesében játszott, a formáció a hatvanas években számos nemzetközi elismerésben részesült. A hatvanas években többször is feltűntek ezeken a fesztiválokon és klubokban, nemzetközi szintű elismerésre téve szert.
1975-ben indult el első saját együttesével, a Kőszegi Rhythm and Brass-szal ez a különleges felállás Kőszegi munkáját dicséri, hiszen az együttes két fafúvósból, egy dobosból és egy ütősből állt. 1980-ban megalapította nemzetközi együttesét Jack Gregg amerikai basszista, Zbigniev Namyslowski lengyel szaxofonista és Gárdonyi László magyar zongorista társaságában és nagy sikerrel turnéztak Európában. Saját zenekarai mellett együtt játszott még a „Super Trio” és a „The Creative Art Ensemble” formációkkal.
Kőszegi Imre sodró ritmusaival, vérbő tempójával hozza lázba a közönséget. Játékán a legnagyobb amerikai dobosok – Philly Joe Jones,Elvin Jones, Art Blakey, Tony Willliams, Jack DeJohnette – stílusjegyei érzékelhetők. Kőszegire a bebop és free swinging jazz volt nagy hatással, de zenei nyitottsága jellemezhető azzal is, hogy közreműködött számos jazz és popzenei felvétel elkészítésében. Időzítése pontos, zenéje pedig kimondhatatlanul gazdag.
Utolsó kommentek